Українцям гарантована безоплатна медична допомога, але все ж щороку фіксують випадки, коли громадяни повідомляють про вимагання оплати за послуги або ліки, які мають оплачуватися державою. З 2019 року таких скарг зафіксовано майже 2900, що становить понад 23% від усіх скарг. Національна служба здоров’я України провела моніторинг медичних закладів, які мають договори з НСЗУ, стосовно забезпечення пацієнтів лікарськими засобами та медичними виробами, які мають надаватися безоплатно. Під час моніторингу виявлено низькі витрати на медикаменти у деяких закладах, що породжує сумніви щодо дотримання умов договорів. НСЗУ вимагає від медзакладів пояснень та документів, а також зупиняє державне фінансування тих, хто не виконує вимоги. Також виявлено конкретні порушення, наприклад, використання незареєстрованих медвиробів та відсутність необхідних матеріалів для лікування пацієнтів. Співробітники НСЗУ та МОЗ закликають українців в разі вимагань оплати за безоплатні послуги чи ліки звертатися за допомогою на гарячі лінії. Також надано інформацію про розподіл коштів від держави на медичні послуги та ліки. Внесені зміни до системи штрафних санкцій за порушення умов договору про медичне обслуговування, що набрали чинності з метою встановлення однакових штрафів для всіх медзакладів.